Pokud od začátku nevíte, co chcete, je velmi obtížné změřit míru úspěchu. Vyjasněte si, co přesně od akce, kterou organizujete nebo navštěvujete, očekáváte. Kvantifikujte: kolik času vám organizování / návštěva akce zabere, s kolika lidmi se chcete potkat, jaký by měl být jejich profil, jak si s nimi později budete udržovat a budovat kontakt, atd. Čím přesněji si nadefinujete vaše očekávání, tím jasnější bude váš úspěch.
Překvapuje mě, že v prostředí, které přímo přetéká různými typy pořádaných akcí, neustále slýchávám, že mnoho lidí má stále potíže nalézt akci, která by stála za účast. Takové poznámky většinou přicházejí od vrcholových manažerů, kteří skutečně mohou mít potíže nalézt dostatečně výkonné akce pro svoji skupinu. Lidé si většinou užívají setkávání s lidmi, kteří mají podobné zaměření a priority. Abyste se zorientovali v široké nabídce akcí, které se konají, vyjasněte si, s jakými lidmi byste se chtěli a potřebovali setkat a pak si na základě tohoto pevného kritéria vyberte patřičnou networkingovou příležitost.
Jedním z kroků, na které se před networkingovou akcí nejvíce zapomíná, je důkladné prozkoumání seznamu účastníků. Použijte Google nebo Seznam.cz, abyste o účastnících akce získali informace a zjistili, jak vypadají: na síti je většinou více, než by se nám líbilo. Toto je váš domácí úkol před danou akcí: pokud budete o účastnících vědět více, můžete je snadněji na místě oslovit, najít vhodnou záminku a zapříst rozhovor, který vám může přinést budoucího klienta, kolegu nebo obchodního partnera.
Kdykoli se akce účastní média, znamená to dvě věci: řečníci budou o něco opatrnější v tom, co veřejně prohlásí A je to příležitost, jak můžete potkat hrstku novinářů se stejným zaměřením, jako je to vaše. Zeptejte se organizátora akce, zda budou přítomna i média a případně požádejte i o seznam pozvaných novinářů. Jako v případě běžných účastníků udělejte si podobný domácí úkol i u novinářů a prozkoumejte jejich profily: nic se novinářům nelíbí více, než když jim někdo řekne, že četl jejich poslední články.
I když nejste hlavní hostitel, buďte srdeční a pohostinní k lidem kolem vás. Pokud s někým mluvíte a jdete si pro pití, zeptejte se lidí kolem vás, zda by také něco nechtěli. Pokud znáte budovu, kde se akce koná, a vidíte někoho, kdo se ztratil, pomozte mu a buďte přátelští. Vlídnost a úsměv se vždy vyplatí, zejména během networkingu.
Pokud někdo na veletrhu, kterého se účastníte, pořádá mikro-akci jako je například křest knihy, projev, workshop nebo koktejl s prezentací – zúčastněte se. Opět vám to přinese možnost být blíž k lidem jako vy a díky jejich otázkám a rozhovoru s nimi můžete zjistit, proč tam jsou a jaká témata jim v noci nedávají spát.
Jedním z nejvíce ignorovaných aspektů účasti na akcích v České republice je tweetování přímo z akce. Velmi často slýchám: “Nemohu se soustředit na prezentaci a zároveň tweetovat. Navíc, není slušné hrát si s mým mobilem nebo tabletem, když se na mě řečník dívá.” Pravdou je, že dobře připravený řečník si nikdy nebude brát mlčenlivé chování účastníků osobně a bude se snažit získat vaši pozornost prací s hlasem a zajímavým obsahem. Na druhou stranu tweetování z akce má nespočet přínosů, jako je nárůst počtu vašich followerů, sdílení know-how a budování komunity, které by neměly být podceňovány.
Potřeba mít přístup ke kvalitním fotografiím z akcí je téměř stejně ignorována jako Twitter a je to zároveň i mojí PR noční můrou. Klienti chtějí po akci vidět své fotografie v novinách. Ale přesto, že máme často k dispozici velké množství fotografií pro kvalitní PR je málokdy z čeho vybírat. Připravte si pečlivě svůj snímek, pokud budete přebírat ocenění a přednášet krátkou řeč. Na jevišti stůjte co nejblíže středu nebo u loga akce, aby fotografie řekla vše i bez popisku. Podobně připravujte další příležitosti.
Již během akce pozvěte nové lidi, které jste poznali, aby se s vámi spojili na LinkedInu. Povzbuďte je, aby sledovali i profil vaší společnosti. Zároveň zajistěte, aby byl váš profil hoden jejich pozornosti: sdílejte relevantní obsah a kultivujte svoji komunitu vědomě.
A v neposlední řadě napište následně po akci klientskou nebo tiskovou zprávu pro média a připojte k ní několik fotografií. Tisková zpráva vám může pomoci dostat se do takzvaných společenských sekcí novin a tak posílí vaši veřejnou pověst.
Pokud se rozhodnete tento podzim navštívit nebo zorganizovat nějakou akci, s láskou pečujte o svoji energii a plně zužitkujte své aktivity. Přinese vám to ovoce – spíš dříve než později.
Tato stránka již není aktuální. Pokud chcete i nadále sledovat novinky Cristiny, doporučujeme prohlédnout si její aktuální web v angličtině cristinamuntean.com Děkujeme!