Sedm důvodů, proč se osobní branding vyplatí HRistům

21/11/2018
Kategorie:

Často můžeme žit v domnění, že něco jako osobní branding je určen jen pro vedení firmy, případně pro obchodní zástupce a další hvězdy firmy. Nikoliv. Osobní branding se vyplatí všem, kteří chtějí ve svojí práci zaznamenat nějaký rozdíl. Ve světle trendů a hluboké proměny, která se dnes odehrává na trhu práce, se osobní branding vyplatí o to více lidem, kteří pracují v oblasti lidských zdrojů. Díky posílení svého jména mohou totiž HRisté ovlivňovat mnohem víc než jen vlastní kariéru; mohou totiž ovlivnit strategické dění ve firmě a pozitivně a k nepoznání proměnit celou firemní kulturu.

Pojďme se tedy podívat na několik výhod osobního brandingu pro HR profesionály:

  1. Pokud jste osobní značkou, stanete se osobním příkladem i inspirací pro svůj tým, své kolegy i vedení své firmy.
  2. Stanete se důvěryhodným partnerem vedení firmy, který může být zván k diskuznímu stolu, kde se rozhoduje o budoucnosti společnosti.
  3. Máte větší jednací sílu, když si musíte říct o více peněz na HR aktivity.
  4. Inspirujete zaměstnance, aby také sdíleli své příběhy, osobnost i své talenty, znalosti a zkušenosti.
  5. Stanete se ambasadorem vlastní firmy. Tím si zabezpečujete silnější pozici nejen ve své firmě, ale celkově na HR trhu.
  6. Můžete se stát mentorem mladší generace a díky tomu shledávat hlubší smysl práce.
  7. Díky tomu, kým jste a jak jednáte, můžete ovlivňovat proměnu své firemní kultury směrem k větší otevřenosti, sdílení a osobní odpovědnosti. Tak můžete za sebou zanechat trvalé dědictví.

 

Malé kroky k velkým věcem

Osobní branding nemusí být do detailů promyšlená strategie vlastní komunikace, ani vás to nemusí denně stát hodiny navíc. Na své značce můžete pracovat neustále tak, jak jste zvyklí. Jak tedy šetrně podporovat svoji osobní značku v dennodenní práci?

  • Váš vzhled. Uvědomte si dopad svého vzhledu na své okolí; pokud působíte upraveně a „pohromadě,“ dáte lidem pocit, že máte věci pod kontrolou a že vám můžou důvěřovat.
  • Včasné příchody. Pět minut před schůzkou je včas, včas je pozdě. Zkuste si uvědomit výhody toho, když přijdete na schůzky včas, když se stihnete s lidmi pozdravit, vyměnit pár slov a naladit se na atmosféru v zasedačce. To vše může ovlivňovat způsob, jak budete potom komunikovat a jednat v průběhu schůzky.
  • Malá gesta. Vyhýbejte se tendenci zabezpečovat neustále blaho všem přítomným – nabídnout všem kávu či brát poznámky. Pokud to děláte, automaticky se postavíte do pozice asistentky, která má nižší jednací sílu. Uvědomte si tento aspekt a klidně pak udělejte gesta laskavosti a péče, ale s jasným záměrem zůstat silný na své skutečné pozici.
  • Mějte na paměti styl své emailové komunikace (stručnost, smysl, design emailů a celkový dopad emailové komunikace na vaše recipienty). Také dbejte na formát zpráv v době vaší nepřítomnosti, aby z nich neměli recipienti pocit, že už jste se nemohli dočkat, až se jich zbavíte a budete se věnovat jiným záležitostem.
  • Facilitace porad. Všichni nenávidíme porady, protože jsou málokdy efektivní. Právě zde je ale velký prostor pro zlepšení – a pro vás pro sebeprosazování. Naučte se facilitovat porady efektivně a nabídněte se dobrovolně k její facilitaci. Tím si můžete budovat image efektivního spolupracovníka, od kterého se mají i ostatní co učit.
  • Naučte se vést kvalitní prezentace, které jsou stručné, osobité, důrazné a efektivní.
  • Pracovat v HR a nemít dnes svůj profil na LinkedIn je nepředstavitelné. Dbejte na to, aby váš LinkedIn profil byl kompletní a alespoň jednou týdně aktualizovaný. Pokud někomu z jiných odvětví průmyslu projde, že na LinkedIn není tak aktivní, pro pracovníka v oblasti HR je nepřítomnost na této klíčové profesní síti velmi kontraproduktivní situací.
  • Kompetence ve video komunikaci. Jděte s dobou, naučte se stát před kamerou a sdílet své myšlenky sebevědomě. Video je komunikační možnost následujících let a vy byste měli být mezi prvními, kteří to ve svých firmách prosazují.
  • Storytelling a sdílení. Neváhejte hojně sdílet svůj osobní příběh, své zkušenosti i to, co vás život naučil v průběhu let. Lidé se budou u vás inspirovat a budou o vás mluvit, a tím vám vytvářet příznivou reputaci, která vám jistě někdy může přijít vhod.

 

Pokud by existoval jeden rozhodující faktor z pohledu budování vlastní osobní značky, pak je to odvaha. Chce to skutečnou odvahu, abychom se rozhodli otevírat srdce a sdílet svůj příběh se světem nejen za účelem splnění svých vlastních cílů a kariérního růstu, ale také za účelem inspirace a motivace ostatních. HR profesionálové by měli být mezi prvními, kteří tomu porozumí – a kteří také jsou ostatním příkladem, jak najít svoji cestu na dnešním trhu práce a v dnešním komplexním, ale stále úžasném světě.   

 

Chcete vědět více o tom, jak budovat svoji osobní značku pro kariérní růst? Pořiďte si a přečtete moji novou knihu Vy jako značka – Osobní branding pro kariérní růst.

Zabývám se strategickou komunikací, emoční a systemickou inteligencí lidí i firem. Pracuji s dnešními i budoucími lídry na rozvoji jejich komunikačních dovedností, budování osobních značek a kompetencí ve vedení týmu i firem. Lidi, týmy i společnosti podporuji formou poradenství, školení, koučinku i mentoringu.

Přihlaste se k odběru článků

Chcete se dozvědět jako první o mých novinkách, slevách a dalších zajímavých nabídkách? Přihlaste se do mého newsletteru.
Vyskytla se chyba. Zkuste to prosím později.
Děkuji Vám, byli jste přidáni do newsletteru.