KOMORA.CZ: Podnikatelé, kteří mají svůj styl

07/10/2015

    Warning: Undefined variable $post in /home/runcloud/webapps/cristinamunteancz/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/code-block.class.php(133) : eval()'d code on line 3

    Warning: Attempt to read property "ID" on null in /home/runcloud/webapps/cristinamunteancz/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/code-block.class.php(133) : eval()'d code on line 3

Slovo „styl“ znamená podle Wikipedie charakteristický rukopis, později specifický charakter uměleckých děl či lidských činností. Charakteristický rukopis lze ovšem sledovat i v podnikání. Běžně užíváme spojení „styl podnikání“, „podnikatelský styl“, „podnikání (jako) životní styl“. Na čem může podnikatel svůj styl budovat a v čem se někdy podnikatelky liší od mužů?

Podnikání není jako životní styl, to je životní styl,“ říká Cristina Muntean, lektorka, koučka a poradkyně v oblasti strategické komunikace a osobnostního rozvoje. Shoduje se v tom s legendárním britským podnikatelem Richardem Bransonem, zakladatelem značky Virgin. Ten tvrdí, že podnikání je životní styl, nikoliv kariéra. A že být podnikatelem znamená mít neukojitelnou žízeň po neustálém učení se, rozvíjení a tvoření.

Když podnikatel, bez ohledu na to, jestli je OSVČ nebo zakladatel fi rmy se stovkami zaměstnanců, buduje svůj styl, je podle Cristiny Muntean nejdůležitější, aby byl autentický.

To znamená, že to, co dělá a chce, vychází opravdu z něj, z jeho touhy dělat něco dobrého a není to podnikání podle receptu na úspěch z nějaké levné učebnice,“ vysvětluje svůj pohled. „Pokud člověk podniká podle nejhlubších tužeb svého srdce a je věrný sám sobě, zůstává i konzistentní a čitelný pro svoje okolí,“ dodává s tím, že další věci, jako je branding, PR, řízení procesů a financí, se naučí.

Podnikání je řemeslo jako každé jiné. Nejdůležitější je, aby člověk podnikal rád a aby se jeho touhy a sny setkaly s potřebami trhu. Pak nemůže neuspět,“ věří.

Celý článek, který zrovna vyšel v časopisu Komora, si můžete přečíst zde.

Článek si můžete také stáhnout a přečíst clicknutím na následující obrázek:

Komora.Cz

Zabývám se strategickou komunikací, emoční a systemickou inteligencí lidí i firem. Pracuji s dnešními i budoucími lídry na rozvoji jejich komunikačních dovedností, budování osobních značek a kompetencí ve vedení týmu i firem. Lidi, týmy i společnosti podporuji formou poradenství, školení, koučinku i mentoringu.
close