Chodívalo to jinak. Před nástupem Internetu byla jediným kanálem pro komunikaci s hromadným publikem klasická média. Mohli jste si KOUPIT obsah – reklamu – nebo jste obsah mohli ZÍSKAT prostřednictvím skutečných a dovedně vyprávěných lidských příběhů – mediálních vztahů.
Co se stalo pak?
Vzestup Internetu měl v zásadě dva hlavní důsledky:
Tudíž nyní pro mnohé není vůbec zřejmé, proč by měli své prostředky stále vkládat do mediálních vztahů. Možná si říkají: Když mohu svůj příběh sdělit na svém blogu, proč bych se měl namáhat pochopit potřeby a přizpůsobovat se vražedným termínům uzávěrek nějakého juniorního novináře, který o mé firmě stejně napíše jen povrchně, v nějakém svém úplně jiném příběhu, u kterého stejně hned každý zapomene, že ho četl?
Řekněme to takhle. Je to podobné, jako když se chystáte na rande. Všechno, co o osobě, s níž se máte setkat, víte, je to, co jste si přečetli na jejím webu nebo sociálních médiích. Nikdo jiný tyto informace nepotvrdil – o svém budoucím protějšku víte pouze to, co ona sama chce, abyste věděli. A nebo jinak: přijde za vámi váš dobrý přítel a o dívce, kterou se chystáte potkat, vám řekne to, co ví. Je houževnatá, a ačkoli si prošla krušnými zkušenostmi, stále zůstala usměvavým a ohleduplným člověkem. V minulosti dělávala to a to a právě tak se poprala s výzvami ve svém životě. Celkově vzato, je to někdo, s kým stojí za to se seznámit.
Teď se na chviličku zastavte a podívejte se na obě možnosti. Ke komu byste získali více důvěry? K tomu, kdo vám předvádí své velké ego, nebo tomu, jehož činy schvaluje někdo, komu důvěřujete?
Přesně tohle je role médií v dnešním světě. Stále jsou to naprosto zásadní klíčoví hráči v řízení reputace. Možná nejsou jediným kanálem, který potřebujete použít pro to, abyste oslovili všechna svá publika, ale jsou stále dost zásadní pro vaši snahu stát se viditelnou a důvěryhodnou značkou. Tedy – pokud víte, jak na to.
Největším problémem, kterému dnes společnosti čelí – a zároveň osvědčeným receptem na zklamání – je to, že investují spoustu úsilí do toho, aby své články dostali do médií, ale pak už s nimi dál nijak nepracují. Nechávají tyto články bez povšimnutí viset někde v anonymním digitálním prostoru, dokud nejsou archivovány médii, v nichž byly publikovány, a pak už se k nim nedostane nikdo.
Zbytečně vynaložený čas i úsilí? Jednoznačně.
Tady je pár možností:
Vyřeší všechny tyto kroky záležitost zmíněnou na začátku tohoto textu, což je, zda vám přinesou skutečný business? Možná ano a možná ne.
Je životně důležité dělat rozdíl mezi strategickou komunikací, rozvojem businessu a obchodem. Ujistěte se, že má vaše společnost tyto procesy správně a flexibilně nastavené, a že na klíčových pozicích máte ty pravé lidi, kteří dobře dělají svou práci.
A především, ujistěte se, že i vy, jako manažer / podnikatel, umisťujete strategickou komunikaci do jádra svého rozhodovacího procesu. Jedině tak vám vaše armáda podporovatelů: rozvoj obchodu, prodej, marketing a PR, může skutečně pomoci zlepšit vaše hospodářské výsledky. Jinak byste mohli stále jen štěkat na špatný strom.
Tato stránka již není aktuální. Pokud chcete i nadále sledovat novinky Cristiny, doporučujeme prohlédnout si její aktuální web v angličtině cristinamuntean.com Děkujeme!