Naopak, dnes se musíme všichni smířit s tím, že v průběhu života budeme měnit nejen velký počet firem, ale pravděpodobně také i větší počet kariér vedených v různých odvětvích průmyslu.
Sama jsem příkladem takové sebeobměny. Do roku 2010 jsem pracovala jako novinářka. Začínala jsem jako redaktorka ještě v Rumunsku a končila v dubnu 2010 jako zástupkyně šéfredaktora časopisu Czech Business Weekly. Novinářskou práci jsem milovala; pokud bych nemusela, z médií bych nikdy neodešla. Jenže podmínky na mediálním trhu se změnily. Uzavření časopisu Czech Business Weekly znamenal pro mě konec novinářské kariéry a začátek kariéry mediální lektorky, poradkyně a postupně i mentorky a koučky. V současné době se zabývám především rozvojem lidí ve firmách. Pokud by mi někdo řekl před 15 lety, že v roce 2018 vydám svoji první knihu v češtině, odpověděla bych mu, že se asi zbláznil.
V budoucnu máme tedy všichni před sebou jisté kariérní překvapení. Pracujeme déle a nové technologie nám neustále mění obsah práce i svět kolem nás. Proto zde nabízím přehled nejdůležitějších trendů, které jsem vypozorovala a které nás budou podle mě v následující době nejvíc ovlivňovat.
Chcete si přečíst více o těchto trendech a o jejich rolích v řízení kariéry a v budování osobní značky lidí? Přečtete si moji novou knihu Vy jako značka – Osobní branding pro kariérní růst.
Aby to vše zvládli, musí se lidé rychle naučit brát větší odpovědnost za své kariéry i za své životy. K tomu jim právě pomáhá proaktivnější a vědomější osobní komunikace. Již teď vidíme mnohem větší touhu sebeprezentovat nejen u mladých lidí, ale především u těch, kteří si v minulosti mysleli, že pro zviditelnění stačí odevzdat dobrou práci: ženy a generace 50+.
Lidé si postupně uvědomují, že pokud chtějí být připravení na budoucnost, musí proto něco udělat. A firmy, které je v tom nepodporují, ba naopak jim hází klacky pod nohy, budou v budoucnu jen ztrácet. Talentovaní lidé se chtějí totiž projevovat; chtějí navázat nové kontakty; chtějí se seznámit se stejně smýšlející komunitou a formou výměny názorů přicházet na nové nápady. Tak vzniká inovace a my všichni nějak cítíme, že jsme povoláni k tomu, abychom dělali se svými životy něco nad rámec svého pracovního poměru.
Firmy, které pochopí touhu svých lidí osobně růst, včetně formy sebeprezentace, dokáží propojit komunikační strategii své společnosti s aktivitami jednotlivců v komunikaci. Tím získají víc ambasadorů, kteří dokáží proaktivně prodávat pravdu o firmě na pracovním trhu. Firmám se tak sníží investice do employer branding a také náklady na nábor. Do firem nastoupí víc talentovaných a proaktivních lidí, kteří si váží toho, že je společnost podporuje. Díky tomu i noví zaměstnanci budou mít vyšší motivaci podporovat firmu v naplňování ekonomických cílů a posilování pozic na trhu.
Tato stránka již není aktuální. Pokud chcete i nadále sledovat novinky Cristiny, doporučujeme prohlédnout si její aktuální web v angličtině cristinamuntean.com Děkujeme!