O rok později zahrnuje jeho online portál Executivejob.cz již více než 1 000 kandidátů a 70 firem, které hledají nové vedení, včetně velkých mezinárodních společností jako Rockaway Capital, Komerční banka, Ahold, Hopi, NN, O2, Faurecia nebo Foxconn. Za půl roku od spuštění vystavil portál víc než 200 pracovních pozic pro top management. „Jsme docela spokojení. Plánovali jsme moudře, proto jsou výsledky nad našimi očekáváními,“ říká Dražný. „Naším hlavním cílem je, abychom ušetřili co nejvíce času a přinesli jen relevantní výsledky jak top manažerům, tak hledajícím firmám či agenturám.“
Portál Executivejob.cz byl spuštěn na začátku června 2017. Zaměřuje se na zkušené lidi hledající pozice v řízení firem, které jsou placené 80 000 Kč (3 100 eur) a více. „Původně jsme chtěli, aby tyto peníze reflektovaly hrubou mzdu budoucího manažera. Pak jsme se ale vydali do regionů a uvědomili si, že pro některé firmy je tato suma pořád příliš veliká, a tak jsme se snažili přizpůsobit a v současné době nabízíme pozice, které jsou placené 80 000 Kč a více včetně bonusů. Jsme si vědomi toho, že toto nemusí být manažerský plat v Praze; na druhou stranu také nechceme být portálem jen pro pracovní pozice ve velkých městech,“ říká Dražný.
„Pořád máme mnoho práce před sebou. Chceme udržovat portál ve špičkové kvalitě,“ říká Dražný. Executivejob.cz neustále přidává nové funkcionality podle toho, co kandidáti či firmy konkrétně potřebují. Například na portálu preferuje být více než 40 % kandidátů pasivní či – lépe řečeno – neviditelní. „My jsme se původně chtěli soustředit jen na aktivní kandidáty – ty, kteří hledají novou práci, a proto chtějí být viditelní. Pak jsme si v procesu uvědomili, že bychom přece mohli přidat i pasivní kandidáty. Takže jsme přidali během registrace možnost změny viditelnosti svého profilu. V současné době nabízíme 100% záruku soukromí, což znamená, že pokud nechcete, aby vás někdo viděl, tak vás neuvidí. Zároveň máte přehled o všech nabízených pracích a můžete se libovolně odhalit jen těm firmám, které vás konkrétně zajímají,“ vysvětluje Dražný.
Přestože se jedná o český start-up, je portál Executivejob.cz otevřen také aplikacím cizích manažerů. Portál nabízí stránky v angličtině a zahrnuje pozice, kde čeština není nutnou dovedností. „Jsme rádi, že jsou mezi našimi kandidáty i cizinci. Přesto vnímáme, že jsou v menšině – tvoří asi 5 % celkového počtu kandidátů. Vítáme je a jsme na ně připravení. Pro tyto manažery chceme přidat ještě některé specifické funkcionality, které by jim usnadnily hledání práce, například formou označení pozic, kde je čeština nutná k vykonání práce. Nová funkcionalita by měla být hotová na začátku roku 2018,“ říká Dražný. Cizí kandidáti pocházejí nejvíce z Velké Británie, Indie, Singapuru či Nizozemska.
Na otázku, na co by si kandidáti na top manažerské pozice měli dávat pozor z pohledu osobního brandingu, je Dražný velmi otevřený. „Měli by přemýšlet a být odvážní. Kandidáti se na našem webu představují primárně formou životopisu. Problémem se životopisy je ale to, že jsou naprosto standardizované. Většina lidí si myslí, že životopis je informační dokument. To není pravda – životopis je marketingový materiál, jediný, který by vás měl prodat co nejlépe. Pro své členy nabízíme i doplňující službu, která zkoumá životopisy a radí, jak se lépe připravit, aby byl váš životopis co nejpřitažlivější. Hlavním cílem životopisu je, aby vás prodal. To je přesně důvod, proč byste neměli dávat do životopisu jen konkrétní odpovědnosti vašich bývalých pozic – ty jsou více méně stejné ve všech firmách. Hlavně tam dejte vaše konkrétní výsledky, kterých jste dosáhli osobně, například zajímavá čísla, fakta a výsledky, nebo to, co přesně jste v rámci bývalé pozice dosáhli vy osobně,“ říká.
Na otázku, co dělat, když je taková informace chráněna mlčenlivostí, Dražný radí: „Můžete se tomu vyhnout tak, že použijete procenta, není třeba sdílet konkrétní čísla. Stačí, pokud řeknete, že jako obchodníkovi se vám za rok povedlo zdvojnásobit prodejní výsledky. Nebo že se vám povedlo provést úspěšnou restrukturalizaci týmu. Z pozice finančního ředitele můžete říct, že díky novým dohodám s dodavateli jste ušetřili firmě 20 % nákladů. Procenta nebo myšlenky, které posunuly firmu kupředu, vytvoří lepší dojem než přesná čísla. Proto byste se měli soustředit hlavně na ně.“
Tato stránka již není aktuální. Pokud chcete i nadále sledovat novinky Cristiny, doporučujeme prohlédnout si její aktuální web v angličtině cristinamuntean.com Děkujeme!