István Lékó: Česká pozice si na sebe nemusí vydělat

12/01/2011

    Warning: Undefined variable $post in /home/runcloud/webapps/cristinamunteancz/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/code-block.class.php(133) : eval()'d code on line 3

    Warning: Attempt to read property "ID" on null in /home/runcloud/webapps/cristinamunteancz/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/code-block.class.php(133) : eval()'d code on line 3

Zakladatel, provozovatel a šéfredaktor v jedné osobě István Lékó odhalil překvapivý přístup k hospodaření i první údaje o návštěvnosti zpravodajského webu Česká pozice.

Tento článek byl publikován 12.1.2011 na serveru Mediář.cz Autor: Ondřej Aust

Čerstvý zpravodajský web Česká pozice bývalých redaktorů Eura a Czech Business Weekly, koncipovaný jako „odpověď profesionálů na mediální výzvy 21. století", nemusí vykazovat zisk. Překvapivý přístup k hospodaření svého média včera odhalil zakladatel a provozovatel České pozice István Léko.

Promluvil ke zhruba třem desítkám účastníků večerního setkání IntelTalk v pražském sídle PricewaterhouseCoopers, které jako první tohoto cyklu uspořádala pod hlavičkou své firmy MediaIntel mediální poradkyně České pozice Cristina Muntean.

Berou to jako charitu, nemusíme být ziskoví," prohlásil šéfredaktor o těch, kdo pomáhají financovat zpravodajský web, provozovaný jeho firmou Léko Media Group.

Při startu loni na přelomu listopadu a prosince řekl Médiáři, že Českou pozici financuje z vlastních dlouhodobých úvěrů, které u bank zajišťuje „skupina tří slušných podnikatelů"; kdo to je, neřekl tehdy ani teď.

Česká pozice viditelně inzeruje jen na Facebooku

Pro garanty úvěrů je prý důležitejší, aby Česká pozice přispívala k tomu, aby z tuzemska mizela korupce, fungovalo zdravotnictví, školství, byly tu dobré silnice.

Nikoli aby byl web za každou cenu soběstačný a musel kvůli tomu dělat etické ústupky. „Přátelé, kteří financují můj projekt, mi třeba říkají nepiš hezky o ČEZu jenom kvůli reklamě'," podotkl István Léko.

Web, jehož letošní provozní náklady mají být mezi 20 a 30 milionů korun, zaznamenal v prvním měsíci svého provozu (konkrétně od 1. do 26. prosince 2010) 16 tisíc unikátních návštěvníků týdně, z nichž každý zhlédl v průměru 3,5 stránky (měřeno Google Analytics). „S minimem marketingu," upozornil Léko.

Web viditelně inzeruje jen na Facebooku.

Moji sponzoři jsou spokojení," řekl k výsledkům šéfredaktor České pozice.

Pozitivně údajně reagují taky inzerenti, momentálně se na webu propagují ČSOB či Skanska.

http://www.mediar.cz/istvan-leko-ceska-pozice-si-na-sebe-nemusi-vydelat/


Warning: Attempt to read property "ID" on string in /home/runcloud/webapps/cristinamunteancz/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/code-block.class.php(133) : eval()'d code on line 6
Zabývám se strategickou komunikací, emoční a systemickou inteligencí lidí i firem. Pracuji s dnešními i budoucími lídry na rozvoji jejich komunikačních dovedností, budování osobních značek a kompetencí ve vedení týmu i firem. Lidi, týmy i společnosti podporuji formou poradenství, školení, koučinku i mentoringu.
close